İleti Yönetim Sistemi Sıkça Sorulan Sorular

Ticari elektronik ileti aldığım bir hizmet sağlayıcıyı izin listemde neden göremiyorum?

Yönetmelik gereğince 150.000 ve daha az sayıda onaylı iletişim adresine (telefon numarası ve eposta adresi sayısı toplamı) sahip olan işletmelerin bu izinleri İYS’ye kaydetmesi gereken son tarih 31 Mayıs 2021’dir. Bu tanıma uyan işletmeleri 1 Haziran 2021’den itibaren İYS ekranlarında görebilir ve bu onayları 1 Haziran 2021 – 15 Temmuz 2021 tarihleri arasında kontrol edebilirsiniz. Bu süreler içinde ret hakkının kullanılmaması halinde, hizmet sağlayıcılar tarafından İYS’ye aktarılan onaylar geçerli sayılacaktır.

İleti Yönetim Sistemi'ne nasıl başvurabilirim?

satis@izibiz.com.tr adresi üzerinden satış ekiplerimizle iletişime geçiniz.

Hesabım açıldıktan sonra elimdeki mevcut izinleri ne zamana kadar İleti Yönetim Sistemi'ne yüklemeliyim?

150 bin adedin üstünde ileti onayı olan hizmet sağlayıcılar için onay yükleme son tarih: 31 Aralık 2020,

150 bin adet ve altında ileti onayı olan hizmet sağlayıcılar için onay yükleme son tarih: 31 Mayıs 2021

1 Ocak 2021 öncesinde elimdeki tüm elektronik iletişim adreslerini “onaylı” olarak sisteme yükleyebilir miyim?

Mevzuat gereğince sadece onaylı elektronik iletişim adreslerinin sisteme eklenmesi gerekmektedir. 1 Ocak 2021 tarihine kadar yüklenmiş onaylar için vatandaşlar, 15 Şubat 2021’e kadar izinlerini kontrol edebilecektir.

150 bin adet ve altında ticari elektronik ileti onayı (telefon numarası ve eposta adresi sayısı toplamı) olan hizmet sağlayıcıların 31 Mayıs 2021’e kadar yükledikleri izinlerin son kontrol tarihi 15 Temmuz 2021’dir. Bu tarihlerden itibaren söz konusu bu onaylar geçerli sayılacaktır.

1 Ocak 2021 öncesinde almış olduğum onayları belgeleyen imzalı formları sisteme yüklemem gerekiyor mu?

Hayır. Hizmet sağlayıcılar bu onayları sisteme “beyan” usulü yükleyeceklerdir.

1 Ocak 2021'e kadar elimdeki onayları sisteme yüklemezsem ne olur?

Yönetmelik gereğince 1 Ocak 2021’e kadar İleti Yönetim Sistemi’ne aktarılmayan onaylar geçersiz olacaktır. 150 bin adet ve altında ticari elektronik ileti onayı (telefon numarası ve eposta adresi sayısı toplamı) olan hizmet sağlayıcılar için bu tarih 1 Haziran 2021’dir.

İzinlerimi İleti Yönetim Sistemi'ne nasıl ekleyeceğim?

İzinlerinizi sisteme iys.org.tr üzerinden tek tek veya csv. dosyalarıyla toplu halde, İYS API üzerinden ise teknik entegrasyon yoluyla ekleyebilirsiniz.

Elimdeki ret kayıtlarını da 1 Aralık’a kadar İYS’ye aktarmam gerekiyor mu?

Hayır. Sadece onaylı elektronik iletişim adreslerini sisteme yüklemelisiniz. İleti Yönetim Sistemi’nde kaydı bulunmayan elektronik iletişim adresi aynı zamanda ret anlamı taşımaktadır.
Ancak 31 Aralık’dan sonra 150 bin adedin üstünde ticari elektronik ileti onayı (telefon numarası ve eposta adresi sayısı toplamı) olan hizmet sağlayıcılar, kendisine iletilen ret bildirimlerini üç iş günü içinde İYS’ye bildirmekle yükümlüdür. 150 bin adet ve altında ticari elektronik ileti onayı (telefon numarası ve eposta adresi sayısı toplamı) olan hizmet sağlayıcılar için bu tarih 31 Mayıs 2021’dir.

İleti Yönetim Sistemi’nde kayıtlı olmayan e-posta adreslerine de gönderim yapabilir miyim?

Hayır. Gönderilecek e-postalar için de alınmış onayların İleti Yönetim Sistemi’ne eklenmesi gerekmektedir. İYS üzerinde onayı bulunmayan alıcılara ticari elektronik ileti gönderilemez.

E-posta gönderimleri öncesinde aracı hizmet sağlayıcılar tarafından izin sorgulaması yapılması zorunlu mu?

Hayır. Yönetmelik kapsamında e-posta kanalı için aracı hizmet sağlayıcıların sorgulama yükümlülüğü bulunmamaktadır. Ancak diğer kanallarda olduğu gibi hizmet sağlayıcı e-posta kanalında da sadece onaylı alıcılara ticari elektronik ileti gönderebilir. Katma değerli hizmetlerden faydalanan hizmet sağlayıcılar dilerse doğrudan veya iş ortağı üzerinden entegrasyon yoluyla e-posta gönderimleri öncesinde alıcıların izin durumunu İYS’den sorgulayabilir.

Onay ne anlama gelmektedir?

Onay, Hizmet Sağlayıcı’nın ticari elektronik ileti gönderimi öncesinde alıcının rızasını almasını ifade eder. Bu rızanın alınması Kanun gereğince zorunlu tutulmuştur.

Ret/çıkış hakkını alıcılara nasıl sunabilirim?

Hizmet Sağlayıcı, alıcının ret bildiriminde bulunabilmesi için kendisi tarafından sağlanan ya da İleti Yönetim Sistemi tarafından sunulan müşteri hizmetleri numarası, kısa mesaj numarası veya yalnızca ret bildirimine özgülenmiş bir URL adresi gibi erişilebilir iletişim adresine ticari elektronik iletide yer verir. Ticari elektronik ileti hangi iletişim kanalıyla gönderildiyse ret bildirimi de kolay ve ücretsiz bir şekilde olmak üzere aynı iletişim kanalıyla sağlanır. Ret bildirim imkânı, gönderilen her ticari elektronik iletide yer alır.

Müşterilerime kutlama ve tebrik mesajı gönderiyorum. Onay almam gerekir mi?

Evet. Kutlama, tebrik veya temenni gibi işletmenizin tanınırlığını arttırmaya yönelik ticari elektronik iletiler öncesinde onay almanız gerekir.

Müşterilerime sadece bilgilendirme mesajı gönderiyorum ancak devamında memnuniyet anketi yapmak için arama yapıyorum. Müşterilerimden onay almam gerekiyor mu?

Evet, yapacağınız memnuniyet anketi aramaları için önceden alıcının onayının alınması gerekmektedir.

İki farklı işletmem var. Biri için aldığım onayı diğeri için kullanabilir miyim?

Hayır. Alıcıdan her bir Hizmet Sağlayıcı için onay almanız gerekir. Ancak acentelik, özel yetkili işletme ya da bayilik sözleşmesindeki taraflardan birine verilen onay; bu sözleşmeye konu mal, hizmet veya markayla sınırlı olarak sözleşmenin diğer tarafı için de verilmiş kabul edilir.

Sahip olduğum işletme için birden fazla tescilli markam bulunuyor. İzin yönetimini ayrı ayrı yapabilir miyim?

Evet, tescil edilmiş markalarınız için izin yönetimini ayrı ayrı yapabilirsiniz.